poniedziałek, 10 marca 2014

Menuet

CZY pamiętacie zmagania Gwen z manuetem i panem "poprostu Giordano"? Bo ja tak i do BARDZO dobrze: D
Czytając fragment "Błękit szafiru" (PO Raz chyba setny) ołakałam Ze śmiechu (Też po Raz chyba setny): D. Bylam ciekawa CZY naprawde menuet JEST AŻ TAK BARDZO TRUDNY? Postanowiłam znaleść w internecie kilka Informacji i filmików i wam je przybliżyć :)

Menuet (Z francuskiego menus pas - "Drobny KROK"), Francuski taniec pochodzenia ludowego w metrum trójdzielnym ppkt i umiarkowanym tempie. W Pol. XVII w.., ZA panowania Ludwika XIV, STAL SIE tańcem dworskim. Czy opery i baletu wprowadził go JB Lully. Od początku XVIII w.. pojawił sie w barokowej suicie. Kompozytorzy Szkoły mannheimskiej umieścili go na 3 pozycji w 4-częściowym cyklu symfonicznym. L. van Beethovena, począwszy od III Symfonii Es-dur Eroica, zastąpił go scherzem.
. Twórcami popularnych stylizacji menueta byli IJ Paderewskiego (fortepianowy Menuet G-dur), M. Ravel (Menuet antyczny).
Tańczony Byl parami i składał sie z kilku figur
Figury menueta: 
ukłon,
Podanie prawej RĘKI,
Podanie lewej RĘKI,
Podanie dwóch Rak,
figura zet.

Mały "samouczek" (niestety po angielsku)


Oraz Jak to wygląda w "całości"


Wegług mnie ten taniec, nie wygląda na skąplikowany, ale niestety taki jest (przynajmniej dla mnie :D )

Kilka obrazów




Prawda że w tamtym czasie kobiety miały piękne suknie? ach.. też chcę taką...

I muzyka:





Dla mnie muzyka jest piękna i romantyczna <3. Te czasy Menueta były ogłonie romantyczne, ach...
I tak się rozpływamy w tym bajecznym nastroju, kiedy nagle przypominamy sobie, że w tych czasach ludzie się nie myli tylko perfumowali (ja bym zemdlała), kobiety nosiły na sobie z 10 kg. konstrukcji na której opierała się cała suknia, a w tych ich białych perułkach mieszkały wszy!!! Od razu wole nasze czasy (jeśli chodzi o higienę).
A którą epokę wy preferujecie? :)








2 komentarze:

  1. Automatycznie jeszcze bardziej śmieję się,na myśl o Gwendolyn,na tym balu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i z góry,sorry,że tak długo robię tło...mam maleńki problem(to znaczy tło gotowe,po za jego rozmiarem ;) )

      Usuń